Udział w określonych zajęciach przedszkolnych i obserwacja zachowania dzieci.
Współpraca z nauczycielami - konsultacje nt. indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka, które powodują różnorodność zachowań dziecięcych.
Wczesna interwencja na prośbę rodzica lub nauczycielki gdy dostrzega niepokojące objawy w zachowaniu dziecka, np. niezdarność w poruszaniu się, ataki złości, zachowania agresywne, opóźnienie w mowie lub innej sferze rozwoju.
Współprowadzenie spotkań z rodzicami.
Indywidualne superwizje nauczycielskie, omawianie konkretnych strategii dostosowanych do potrzeb sytuacji przedstawianych przez nauczyciela.
Podstawowym celem wychowania przedszkolnego jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi.
Opieka psychologiczna w przedszkolu polega na współpracowaniu z rodzicami i nauczycielami w celu skutecznego wspierania rozwoju dziecka, na prowadzeniu poradnictwa odnośnie trudności wychowawczych oraz na nieustannym podkreślaniu znaczenia troski o zaspokojenie potrzeb psychicznych dziecka. Są one kluczowe w przebiegu prawidłowego ich rozwoju. Dbanie o bezpieczne, stabilne i przyjazne środowisko rozwoju przedszkolaków jest podstawowym zamierzeniem przyświecającym działaniom psychologa w przedszkolu.
Strona www stworzona w kreatorze WebWave.