uczymy w ruchu – zaczynając od samego ruchu dzieci po dużej dywanowej planszy, przez motorykę małą gry planszową i ruchową obudowę turnieju;
nie podajemy gotowych rozwiązań – już na etapie nauki reguł pozwalamy się ich domyślać, błądzić, a potem gdy dochodzimy do samej gry wspólnie komentujemy i analizujemy możliwe ruchy;
dzieci przyjmują różne role, uczą się od siebie nawzajem, uczą się zasad grzeczności i fair play;
obudowa gamifikacyjna obejmuje sam turniej, w którym za każdą grę (nawet przegraną) otrzymuje się punkty, a kolejne umiejętności są nagradzane kolejno ślicznymi i zabawnymi certyfikatami kurczaka, słonia, żyrafy i lwa;
pilnujemy, żeby nikt nie poczuł się przegranym – eleganckie przegrywanie to także sztuka;
Gra zachowuje wszystkie walory logiki i strategii znanej z klasycznych szachów sprowadzając je jednak do niezbędnego minimum.
Sama gra nie wymaga umiejętności gry w szachy, przeznaczona jest dla dzieci już od 5 roku życia.
myślenie logiczne i strategiczne,
pamięć i orientację przestrzenną,
umiejętność analizy i rozwiązywania problemów,
intuicję, wyobraźnię,
umiejętność koncentracji,
umiejętność radzenia sobie ze stresem,
zdolność doskonalenia się
„Złapmy lwa!” to polska wersja japońskiej gry Dōbutsu shōgi (dosł. „zwierzęce szachy”, jap. どうぶつしょうぎ) zaprojektowanej przez dwie zawodniczki profesjonalnej żeńskiej ligi japońskich szachów. Celem obu autorek było stworzenie gry, której reguły byłyby możliwie proste, a jednak pozwalałyby zachować cały ładunek edukacyjny w zakresie myślenia logicznego i strategicznego charakterystyczny dla wszystkich gier wywodzących się od indyjskiej czaturangi, w tym dla japońskich shōgi i naszych europejskich szachów. Gra ma już dziesięć lat i w tym czasie stała się popularna nie tylko w Japonii, ale na całym świecie. Ocenia się, że gra w nią już co najmniej milion dzieci.
Nasz sposób na naukę szachów koncentruje się na zabawie, i współdziałaniu. Uczymy rozwiązywania problemów, przewidywania działań oraz samodzielnego myślenia.
Strona www stworzona w kreatorze WebWave.